Samen met UNIZO West-Vlaanderen nemen we je op maandag 3 november mee op een retailtour naar Knokke. Centraal thema: storytelling & beleving.
De retailsector is volop in beweging. De laatste jaren gaat het steeds harder met nieuwe veranderingen, trends en innovaties. Ga met ons mee en ontdek hoe je met storytelling en beleving het verschil kan maken. Tijdens deze inspirerende dag bezoeken we meerdere verrassende winkels en concepten in Knokke, waar het merkverhaal en/of de klantbeleving centraal staan. Laat je inspireren door vernieuwende ideeën, hoor het rechtstreeks van de lokale ondernemers en neem concrete inzichten mee om je eigen zaak sterker en relevanter te maken.
Programma
- 09u00 – Ontvangst & introductie bij AFC Interior design (Kustlaan 229, Knokke-Heist)
Ontvangst met koffie/thee & versnapering - voorstelling deelnemers - korte introductie over storytelling & trends in retail - 10u00 – Winkelbezoeken
Bezoek aan een aantal geselecteerde winkels/conceptstores die inspirerend zijn in het brengen van een verhaal en/of die voor de klant een ware beleving zijn - 12u30 – Lunch
Lunch in een inspirerend kader - 14u00 – Vervolg winkelbezoeken
- 16u30 – Aperitief
'Aperotijd' is het ideale moment om de dag af te sluiten en geeft ons nog een laatste moment om wat na te praten over wat we gezien hebben en hoe we dit kunnen implementeren als we de volgende dag weer in onze eigen omgeving staan.
Deelnemen
Deze retailtour is voorbehouden voor handelaars in West-Vlaanderen met een fysieke winkel.
Deelname kost €55 excl. btw, inclusief maaltijden (koffie, lunch, afsluitende drink).
De plaatsen zijn beperkt, daarom laten we max. 1 deelnemer per zaak toe. Inschrijven via onderstaand formulier.
Na inschrijving ontvang je een betalingsuitnodiging. Jouw deelname is definitief als de betaling voldaan is.
Na afloop van de retailtour ontvang je een factuur.

Deze retailtour wordt begeleid door retailexpert Steven Saenen. Hij is zaakvoerder van EXEO en heeft meer dan 25 jaar ervaring in retail.
Expertise EXEO:
- Een belevingsmanager in iedere winkel: Op maat gemaakt traject voor iedere handelaar die beleving wil brengen op het winkelpunt om zo de klantentevredenheid en de verkoop te zien stijgen.
- RetailHotSpots: Elke winkel heeft HotSpots, dit zijn plaatsen die door de klant onbewust meer aandacht krijgen dan anderen en daarom is het belangrijk deze te kennen en bewust te gebruiken om zo meer te verkopen.
- Experience Shopping Tours (Londen, Parijs, Dublin, Kopenhagen, New York …): inspiratietrips waarbij ‘beleving’ en 'storytelling’ centraal staan.
- Creatief trainer/coach voor alle retailgerichte onderwerpen: wie is de klant in de jaren ‘20, hoe moet een winkel er uit zien, verkoopgesprekken voeren, klantgericht werken, omgaan met klachten, actieve verkoop versus passieve verkoop …
