Met 'Buzze' werd de Izegemse handelskern 1 maand lang in de kijker gezet.
De naam verwijst naar het typisch West-Vlaamse woord ‘winkelzak’, maar tegelijkertijd ook naar ‘Geluk hebben’ - 'Buzze ein'.
'Buzze' bracht de handelaars van centrum Izegem samen in een gemeenschappelijke actie.
Het was de bedoeling dat de klant koopt bij minstens vijf verschillende winkels waar hij dan ook een
respectievelijke stempel krijgt op zijn spaarkaart.
Na vijf stempels kon de kaart gedeponeerd worden.
Dit gaf de klant twee beloningen:
- Een volle kaart leverde sowieso een HORECA-bon die besteed kan worden bij één van de deelnemende cafés en restaurants in de buurt.
- Uit de volle spaarkaarten werd op het einde van de actie drie winnaars geloot.
Er waren drie prijzen:
- ‘Gouden buzze’ (2.500€ waardebons)
- 'Zilveren buzze’ (1.500€ waardebons)
- ‘Bronzen buzze’ (1.000€ waardebons)
Etalagezoektocht
Er werd ook een fysieke ‘Gouden Buzze’ gemaakt die iedere dag opnieuw, een maand lang, in telkens een andere etalage van een deelnemende winkelier te vinden was. Via geanimeerde acties op facebook werden mensen aangespoord deze te zoeken en op te geven waar ze telkens te vinden is. Bij juiste antwoord kregen ze een ‘gouden buzzer’ en dus een extra ticket richting finale. In deze actie een deelnamebon voor een tombola met als prijs een aantrekkelijke reis.
